متا تگ

در مطلب امروز می خواهیم سری به دنیای جالب متاتگ های سئو بزنیم و چند ماجراجویی در آن داشته باشیم، در ادامه با دکتر کانتنت همراه باشید.

متاتگ ها در واقع برچسب‌هایی در HTML هستند که حاوی اطلاعاتی درباره‌ی محتوای صفحه‌اند و بنا به دلایل مختلفی جزو ابتدایی‌ترین روش‌های بهینه‌سازی به شمار می‌آیند. معرفی عنوان این مطلب کار ساده‌ای نیست چراکه اغلب افراد تنها درباره‌ی جنبه‌های منفی متا تگ یا کلیدواژه‌های متا تگ اطلاع دارند. این نگرش منفی ناشی از کاربرد نادرست متاتگ ها است، چراکه عمدتاً در بالای هر صفحه نوشته شده و اولین اصطلاحی است که با آن مواجه می‌شویم. اما اگر جنبه‌ی مثبت قضیه را در نظر بگیریم، کار با متاتگ ها برترین مزیتی است که در کارنامه‌ی یک بازاریاب وجود دارد.متاتگ

برخی متاتگ ها فراتر از کلمات کلیدی و یا توصیفی بوده و برای همین دارای کاربرد بیشتری هستند که در این مقاله آن‌ها را به سه بخش خوب، بد و بی‌اثر تقسیم کرده‌ایم. هنگامی‌که درباره‌ی متاتگ های بد توضیح می‌دهیم فهرست ما طولانی‌تر خواهد شد؛ بااین‌حال شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر به منابع جامع‌تر مراجعه نمایید.

استفاده‌ی زیاد از متاتگ ها تنها حجم برنامه را افزایش می‌دهند؛ بنابراین بهتر است تا حد ممکن از به کار بردن غیرضروری آن‌ها خودداری کنید. سعی کنید کد صفحات را به عنوان مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های گام‌به‌گام برای یک مرورگر در نظر بگیرید. در واقع متاتگ های اضافی مانند دستورهای بیهوده و آزاردهنده‌ای هستند که رسیدن به مقصد را  به تأخیر می‌اندازند.

متاتگ های خوب یا مفید

متاتگ

این قسمت شامل فهرست کوچکی از متاتگ های مهم و ضروری است که تحت هر شرایطی باید در همه‌ی صفحات حضور داشته باشند.

نوع محتوای متا:

این برچسب برای تعریف مجموعه خاص یک صفحه استفاده شده و باید در تمامی صفحات آن را به کار برد. فراموش کردن این برچسب می‌تواند روی نمایش صفحه در مرورگر اثر منفی بگذارد. برخی از کدهای مفید را در ادامه ارائه کرده‌ایم، بااین‌حال طراح وب باید بداند کدام یک برای سایت موردنظر مناسب‌تر است.

<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=utf-8″ />

<meta http-equiv=”Content-Type” content=”text/html; charset=ISO-8859-1″>

عنوان:

بااینکه عبارت «متا» در این کلیدواژه وجود ندارد اما حاوی اطلاعاتی بسیار مهم در حوزه‌ی بهینه‌سازی سایت است. شما همیشه باید عنوان منحصربه‌فردی را برای هر صفحه در نظر بگیرید.

توصیف متا:

برچسب توصیف متا برای یک هدف عمده به کار می‌رود و آن تعریف صفحه برای افراد توسط SERP ها (نتایج موتورهای جستجو) است. این برچسب روی رتبه‌بندی اثر نمی‌گذارد اما بااین‌حال نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. توصیف متا به شما اطلاع می‌دهد که آیا کاربران روی نتایج شما کلیک کرده‌اند یا خیر. تعداد ۱۶۰ کاراکتر برای این برچسب مناسب است؛ پس از آن استفاده کنید تا توجه مخاطبین را جذب کرده و شمار بازدیدکنندگان را بالا ببرید.

دیدگاه:

امروزه افراد بسیاری با استفاده از تلفن‌های همراه مشغول جستجو در سایت‌ها هستند؛ بنابراین با به کار گیری برچسب استاندارد زیر تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید.

<meta name=viewport content=”width=device-width, initial-scale=1″>

 


لینک کوتاه برای اشتراک گذاری :



درباره دکتر کانتنت

1 پاسخ به دنیای شگفت‌انگیز متاتگ های سئو: متاتگ های خوب یا مفید
  1. سلام بسیار سپاسگذارم ازمطلب فوق العادتون


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *