گزینش محتوا

در مطلب امروز می خواهیم درباره روش جالب و تاثیر گزار گزینش محتوا صحبت کنیم، در ادامه با دکتر کانتنت همراه باشید.

اخیراً متن‌های زیادی راجع به اصلاح “گزینش محتوا” نوشته شده است. این اصطلاح اولین بار توسط روهیت بارگاوا (Rohit Bhargava)، استراتژیست و وبلاگ نویس بازاریابی، استفاده شد و توصیفگر نقش فردی است که دائماً بهترین و مرتبط‌ترین محتوا را پیدا و سازمان‌دهی کرده و به اشتراک می‌گذارد.

مهم‌ترین قسمت این حرفه همان واژه‌ی “دائماً” هست. درواقع شخص به دنبال خلق محتوا نیست بلکه به دنبال ایجاد رابطه‌ای منطقی بین محتواهایی است که دیگران پدید آورده‌اند. یعنی باید مناسب‌ترین محتوا را انتخاب نموده و آن‌ها را گسترش بدهد.

توضیحات بیشتر درباره گزینش محتوا

آیلین مولان (Eileen Mullan)، نویسنده‌ی محتواهای الکترونیکی، تفاوت بین گزینش محتوا و بازاریابی محتوا را چنین شرح می‌دهد: “در گزینش محتوا برخلاف بازاریابی، به دنبال تولید نیستیم؛ بلکه مطالب را از منابع مختلف جمع‌آوری نموده و آن‌ها را در یک مد سازمان‌دهی شده ارائه می‌کنیم. به عنوان مثال، فرد متصدی الزاماً مسئول تولید محتوا نیست، در عوض مطالب مربوط به یک دسته‌بندی خاص را گرد هم آورده و آن‌ها را به هر یک از خوانندگان اختصاص می‌دهد”.گزینش محتوا

بارگاوا می‌گوید: “کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در آینده‌ای نه چندان دور، مطالب روی وب با گذشت هر ۷۲ ساعت ، دو برابر خواهند شد. تجزیه و تحلیل‌های مجزای یک الگوریتم دیگر پاسخگوی احتیاجات ما نخواهند بود. آینده‌ی وب‌سایت‌های اجتماعی در دست  متصدیان محتواست، چرا که این افراد بهترین متون را انتخاب کرده و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

آن‌ها مانند سردبیرانی می‌مانند که مناسب‌ترین قسمت نوشته‌های سایرین را با یکدیگر تلفیق نموده و محتوایی ارزشمند را ارائه می‌کنند. در آن هنگام است که این متصدیان، سودمندی و ضوابط بیشتری را برای وب‌سایت‌های اجتماعی به ارمغان آورده و می‌توانند پل ارتباطی بین مشتریان و شرکت‌ها و سازمان‌ها باشند؛ بدین ترتیب که به جای اتکا به پیام‌های بازاریابی مارک‌های تجاری، پیوندهایی را بر اساس ارزش محتوا ایجاد نمایند”.

رابین گود (Robin Good) در وبلاگ مستر نیو مدیا (Master New Media) چنین می‌نویسد: “به نظر من در حال حاضر متصدی محتوا تنها حرفه‌ای است که گوگل نمی‌تواند جای آن را بگیرد؛ زیرا گوگل توانایی تحقیق، انتخاب، گزینش، ویراستاری، کنار هم چیدن، نشان دادن، تکمیل، ارجاع، اعتبار دادن، اظهارنظر و معرفی را ندارد.

متصدیان محتوا، ویراستارها و ناشران اطلاعات را بررسی، خلاصه، فیلتر، گروه‌بندی و سازمان‌دهی می‌کنند؛ بنابراین اگر به تعداد این کارمندان اضافه نشود با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد؛ مثلاً ممکن است در حجم انبوهی از اطلاعات غوطه ور شویم و یا از مسائل جدید مربوط به زمینه‌ی کاری خود عقب بمانیم.

متصدیان همچنین می‌توانند با معرفی فرصت‌های بازاریابی و مدل‌های جدید کسب‌ و کار، به حرفه‌ی خود رونق بسیاری بدهند که از نظر من کاملاً هوشمندانه است”.

در این میان، دیوید جکسون استرالیایی در وب‌سایت وزارتخانه‌ی دیجیتال چنین می‌گوید: “با وجود نیاز روزافزون به این حرفه، در حال حاضر افراد کمی در شرکت‌ها مشغول به کار هستند. مشکل آن است که اغلب شرکت‌ها ارزش چندانی برای جایگاه متصدیان قائل نیستند.”

هرچند این شغل نیازمند یک سری مهارت‌های ترکیبی خواهد بود؛ مهارت‌هایی که متشکل از تیزهوشی یک تحلیلگر، استعداد برقراری ارتباط یک روزنامه‌نگار و تفکر تجاری یک بازاریاب است. لازم به ذکر است متصدیان محتوا، تولیدکنندگان محتوا و مدیران تازه‌وارد تقریباً دستمزد یکسانی دریافت می‌کنند”.

در آخر بهتر است بگوییم که شما چه خود با این استراتژی محتوا تولید یا گزینش محتوا کنید یا سفارش تولید محتوا (برون سپاری تولید محتوا) را به وبسایت‌های دیگر بسپارید، نتایج درخشانی در انتظار شما خواهند بود.


لینک کوتاه برای اشتراک گذاری :



درباره دکتر کانتنت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *