stroy-telling

برای نمایش عظمت کشتی کسب و کار خود نیاز دارید تا از شیوه استوری‌تلینگ (Storytelling) یا داستان‌سرایی استفاده کنید. اهمیت استوری‌تلینگ (Storytelling) یا داستان‌سرایی حتی از بازاریابی در حوزه محتوا یا دیگر حوزه ها هم می‌تواند، مهم‌تر باشد. این شیوه معرفی پایه و اساس نحوه ارتباط‌گیری، معرفی و دلیل وجود کسب‌وکارها در دنیای پر از رقابت است.

در ادامه ۷ روش برای پرش به موج بعدی و نکات معرفی داستان‌های کسب‌و‌کارتان ارایه کرده‌ایم تا در سال جدید بازاریابی موفق‌تری را تجربه کنید.

۱ – کمی عمیق‌تر

بسیاری از کسب‌وکار ها استوری‌تلینگ (Storytelling) یا داستان‌سرایی خود را به صورت کوتاه و سطحی‌نگر بیان می‌کنند. این کار اشتباه می‌تواند در معرفی اشتباه اهداف شما به مشتری‌ها تاثیر زیادی داشته باشد. برای اثر بخشی بهتر داستان کسب‌و‌کار خود را باید به صورت عمیق‌تر بیان کنید. اکثر استوری‌تلینگ‌ها (Storytelling) به جای این‌که بر اساس نیاز مشتری و بازار هدف گفته شوند، بیشتر شرکت محور هستند.

اگر می‌خواهید که داستان سرایی شما موفق و پایدار باشد و این روال را در آینده هم طی کند، می‌بایست استوری‌تلینگ کسب‌وکار خود را عمیق‌تر کنید. داستان کسب‌وکار بهتر است به صورت واقعی و با پایان کامل روایت شود.

البته بعضی وقت‌ها داستان‌ها ناقص و ناتمام هستند، این مورد خیلی مهم نیست و حتی می‌تواند به واقعی‌تر کردن داستان هم کمک کند. بسیاری از کسب‌وکار ها و شرکت‌ها آسیب پذیر هستند. پس یک ارتباط عاطفی عمیق‌تر و واقعی‌گرا‌تر، درک مشتریان از داستان شما را بیشترمی کند.

۲- بزرگ‌تر فکر کنید

استوری‌تلینگ (Storytelling) یا داستان‌سرایی در آینده بیشتر به موارد اجتماعی مربوط خواهد شد. این تغییر ساختاری هم‌اکنون در حال به وقوع پیوستن است و شرکت‌های بزرگی مانند IBM در همین جهت در حال فعالیت هستند. شرکت‌ها و کسب‌و‌کارها باید به مواردی بزرگ‌تر از اهداف خودشان فکر کنند. انتخاب‌های مشتریان شما بر اساس مشکلات اجتماعی است. یک شرکت یا کسب‌وکار نباید تمام فعالیت‌های خود را بر اساس بازار هدف انجام دهد. کسب‌و‌کارها به جای بررسی موقعیت اقتصادی مشتریان، بهتر است داستان‌های شفافی را نیز در مورد رسالت خود و چگونگی تأثیر آن بر جامعه بیان کنند.

شرکت هایی مانند  Warby Parker ، Lyft و The Humane Society در حال وفق دادن خود با این موضوع هستند. برای این شرکت‌ها و سایر کسب‌وکارهای مانند آن‌ها ،استوری‌تلینگ (Storytelling) فقط به معنای ایجاد چیزی جعلی فقط برای جلب رضایت مشتری نیست، آن‌ها هدفی بزرگتر از منافع اقتصادی شرکت را دنبال می‌کنند. خوشبختانه کسب‌وکارهای بزرگ فقط سود را دنبال نمی‌کنند. وقت آن است که ارتباط واقعی را از طریق داستان‌های «واقعی و برای جامعه» برقرار کنیم.

در ادامه مقاله درباره بقیه نکات هم صحبت خواهیم کرد.

 


لینک کوتاه برای اشتراک گذاری :



درباره دکتر کانتنت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *